Menu

Studentská reakce na testování použití webináře ve výuce

22.11.2012 - Různé

Vyzkoušel jsem opět se studenty použití webináře ve výuce na vysoké škole, znovu to byla zajímavá zkušenost. Se souhlasem studenty K. K. zde publikuji její bezprostřední reakci (ve fóru v Moodle), která pěkně vystihuje pedagogické možnosti i limity webináře:
"Zdravím,

ráda bych se podělila o dojmy ze – svého prvního – webináře. Nejsem příliš technicky zdatná, tím víc mě ale nadchne, pokud něco zvládnu a naučím se používat, což platí právě pro možnost webinářů.

Myslím si, že pro konzultace je to nástroj velmi cenný, byla bych pro vedení přednášek tímto způsobem. (Ne samozřejmě všech, jsem zastánce face-to-face lessons, ale párkrát za semestr plus možnost konzultací by bylo určitě přínosem.) Pokud by tomu předcházela přípravná hodina – povinná pro všechny – kde by se názorně ukázalo ovládání a vyzkoušelo vše, neztrácel by se potom čas řešením technických problémů (echo, funění do mikrofonu, zapnutí, vypnutí – zvuk, kamera). Sdílená prezentace (po úpravě velikosti písma) byla vidět perfektně, komentáře také, možnost diskuze pro ty, co nevlastní mikrofon výborná.

Čímž bych tak trochu chtěla navnadit kolegy, kteří jsou třeba skeptičtí k jiným stylům výuky, nebo nemají doma headset (v dnešní době? není to drahá záležitost) anebo se jen trochu bojí nového (jako i zpočátku já – budu na kameře, budu muset reagovat, neschovám se za souseda,…smile), aby tomu dali šanci. Jak řekl kolega J., je pěkné, když technologie fungují."